HRANÍ HER, TURNAJE, PŘIDÁVÁNÍ SCORE
-
od každé hry hrajeme uvedený romset
-
došlo-li k přejmenování romsetu, lze zařídit zpětnou kompatibilitu,
stačí napsat do BUGS
-
hru je možné hrát v libovolné verzi, ve které je hra funkční
nebo podporovaná -
hra může obsahovat více herních modů, např. {easy},{normal},{hard} -
dle použité verze a dosaženého výsledku je score zařazováno do zvolených
turnajů
STYL HRANÍ:
1) arcade (platí vždy pro turnaj ARCADE):
- naprosto libovolný styl hry na 1 kredit (bez přihazování, bez
napojování)
- hraje se úplně bez omezení, pokud komentář pro arcade styl u
hry nestanoví jinak
-> podobně jako na
automatu na 1 kredit nebo konzoli bez napojování
- hodnotí se pouze score, kdo nahraje nejvíc je nejlepší
2) emux (platí vždy pro turnaj EMUX):
- u rekordů není hlavním měřítkem dosažené score, ale level (pokud ho lze
určit)
- u
dohraných her jsou měřítka: level-použité životy–čas dohrání-score
unikátní
LEVEL-SCORE system
DOHRANÁ HRA =
hra, která po dosažení konce už nepokračuje (neplést s otočenými!)
- při dohrání hry je důležité správně vyplnit level, vyplňuje
se číslo posledního
levelu a popis DOHRÁNO (rozdíl od rekordů končících v
posledním levelu)
- je nutné též uvádět
správný počet použitých životů k dohrání hry
- POZOR: toto číslo není počet smrtí! (udává všechny
životy: ztracené + 1)
- znamená to, že pokud hru dohrajete na 1 život (ani jednou
nejste zabiti), pak
uvádějte číslo 1 (pokud ztratíte 3 životy, pak je
počet použitých životů u dohrané
hry je 4 - logika: 3 ztratíte ale na čtvrtý to
dohrajete do konce)
---> primárním kritériem je tedy to, kam až se dostanete,
příp. na jaký život a za
jakou dobu (score rozhoduje až v případě stejných levelů,
životů a času)
- před hraním je nutné též přečíst a následně i dodržovat případné
doplňující
podmínky uvedené v komentáři pro danou hru
- není dovoleno aktivovat žádné skryté možnosti hry (např. výběr tajných
postav),
pokud to není v komentáři hry výslovně povoleno
- v průběhu celé hry se nesmí projevit žádná chyba/bug,
který hra obsahuje
- není možné používat zkratky do vyšších kol, vždy je nutné jít postupně
a projít vše
- v případě, že hra umožňuje start v různých úrovních, vždy musíte zvolit
uroveň 1,
pokud není vysloveně uvedeno v komentáři hry jinak
- při opakovaném porušení pravidel herního stylu emux bude hráči
odepřena možnost
přidávat své rekordy do turnajů, které tento styl pro hraní
používají !!!
(hráč se bude moci účastnit pouze turnaje ARCADE)
3) kombinace arcade + emux:
- turnaj FAIRPLAY je tvořen z her, které navrhli sami soutěžící hráči
- při svém návrhu též rozhodují o stylu hraní pro vybranou hru
- turnaj pak může být tvořen hrami s rozdílnými styly hraní
TURNAJE
1) .:ARCADE:. (herní styl:
arcade)
- hraje se jako na skutečném automatu nebo konzoli, bez
upřesňujících pravidel
- i zde je však hráč vázán prohlášením, že rekordy
nahraje osobně a sám,
bez pomoci dalších osob či nedovolené
funkce ovládacího zařízení
(platí zákaz AutoFire, Turbo, pomocníka na
střelbu, makrovací programy i
jiná taková zařízení a programy, ... apod.)
- umožňuje ochranu hráčova "know-how"
-> pokud nebyly detekovány nesrovnalosti a
screenshot jednoznačně ukazuje
průkazné score z právě
ukončené hry, je možno záznam skrýt
(jinak dojde bez varování ke zveřejnění záznamu a prověření adminem)
2) .:EMUX:. (herní styl:
emux)
- nutno dodržovat určená pravidla pro herní styl
emux (viz výše)
- pro lepší srovnání zavedeno řazení primárně dle LEVELu
- v průběhu celé hry se nesmí projevit žádná chyba/bug,
který hra obsahuje
- není dovoleno aktivovat žádné skryté možnosti hry
(např. výběr tajných postav)
- záznamy jsou vždy veřejné a musí být přehratelné
(není-li určeno jinak)
- po přidání je score automaticky zařazeno na ověření
(jiným uživatelem či adminem)
(tento stav nemá vliv na bodování rekordu)
3) .:FAIRPLAY:.
- kombinuje herní styl arcade i emux podle toho, jak
byla hra do turnaje navržena
- více informací zde
VYHODNOCENÍ VÝSLEDKŮ:
- každý turnaj je vyhodnocován zvlášť
- je k dispozici "Výsledková listina" a "Dvorana slávy"
-> zde jsou oslavováni 3 globálně nejlepší hráči + nejlepší hráči v
rámci kategorií
ŠAMPIÓN = hráč, který dosáhl největšího počtu bodů v rámci turnaje
BOREC = nasbíral největší počet bonusových bodů
PREMIANT = nejvícekrát překonal průměr
(má největší počet nadprůměrných scorat)
MISTR = hráč s největším počtem bodů v rámci kategorie
- turnaj FAIRPLAY může být vyhodnocován i podle jiných kritérií, záleží na
dané variantě
(místo bodů se může např. vyhodnocovat počet prvních, druhých a dalších
míst)
- hráč mimo turnaje může získat též ocenění PAŘAN nebo MACHR
PAŘAN = poslal za aktuální sledované období nejvíce
scorat
MACHR = v daný den získal největší počet bodů do
výsledkových listin
PŘIDÁNÍ REKORDU NA EMUX:
- probíhá skrze "chytrý" skript, který zařadí score do všech turnajů, kam náleží
- při přidání je jako výchozí nabízen nejvyšší možný turnaj, kam
lze score přidat
-> hráč sám tuto nejvyšší úroveň dle použitého
stylu hry buďto přijme nebo sníží
FAIRPLAY(styl:emux)->EMUX->ARCADE
FAIRPLAY(styl:arcade)->ARCADE
EMUX->ARCADE
ARCADE
příklady:
1) hráč sleduje všechny turnaje (má nastaveno ve svém profilu)
+ je registrován ve FAIRPLAY turnaji, turnaj stále
probíhá, přidávaná hra se
turnaje účastní a hraje se v herním stylu emux
-> turnaj přednastaven na FAIRPLAY
- pokud hráč toto přijme, bude rekord zařazen do
turnajů FAIRPLAY, EMUX i ARCADE
(pokud nebude v těchto turnajích žádné
score nebo bude toto score nižší)
- pokud si je hráč vědom nedodržení stylu hraní emux,
nemůže takové score přidat
ani do turnaje FAIRPLAY (hra je hraje
stylem emux) a ani do turnaje EMUX
-> změní tedy výchozí turnaj z FAIRPLAY na
ARCADE a rekord bude přidán v
souladu s pravidly jen do
turnaje ARCADE
2) hráč sleduje všechny turnaje (má nastaveno ve svém profilu)
+ přidává score do hry, která se turnaje FAIRPLAY
neúčastní (a nebo se tohoto
turnaje neúčastní sám hráč, i když turnaj sleduje) ->
turnaj přednastaven na EMUX
- pokud hráč toto přijme, bude rekord zařazen do
turnajů EMUX a ARCADE
(pokud nebude v těchto turnajích žádné
score nebo bude toto score nižší)
- z principu každé score turnaje EMUX vyhovuje též
podmínkám turnaje ARCADE a
proto je vždy do tohoto turnaje přijímáno
(pokud nebude v tomto turnaji žádné score a
nebo bude toto score nižší)
- pokud si je hráč vědom nedodržení stylu hraní emux,
nemůže takové score přidat
do turnaje EMUX
-> změní tedy výchozí turnaj z EMUX na
ARCADE a rekord bude přidán v
souladu s pravidly jen do
turnaje ARCADE
3) hráč sleduje (má nastaveno ve svém profilu) jen turnaj ARCADE
- tím se zejména myslí případ, kdy pro hráče jsou
pravidla otravná a zajímá ho jen
soutěžení v turnaji ARCADE
- v takovém případě je nabízen při přidání jen turnaj
ARCADE
4) hráč sleduje (má nastaveno ve svém profilu) jen turnaj ARCADE a
FAIRPLAY
- v takovém případě je nabízen při přidání opět jen
turnaj ARCADE
(protože ho nezajímá pravidlový turnaj EMUX
a v turnaji FAIRPLAY by nechtěl
odehrát hry navržené ve stylu emux)
- pokud se tedy hráč chce účastnit turnaje FAIRPLAY,
musí mít ve svém profilu
povoleno sledování i turnaje EMUX
SOUHRN:
- pro přidání vám budou nabízeny jen turnaje, které si zaškrtnete ve svém
profilu
- při přidání score probíhá zařazení zcela automaticky ve všech navolených
turnajích
- v žádném případě nedojde k tomu, že by se již dříve nahraný lepší rekord
přemazal
POZNÁMKA:
- většina her z VSFIGHT
kategorie se hraje ve stylu emux pouze do první porážky
- porážkou se rozumí prohra i v rámci jednoho kola 0:1 nebo 1:1
-> jakmile jste poraženi, i kdybyste mohli pokračovat v dalším kole a
celý zápas
ještě vyhrát, hra ve stylu emux končí
- udělejte screenshot s dosaženým score (dále
lze pokračovat ve hře až do konce)
- přidání takového score do turnajů EMUX i ARCADE je třeba provést na
dvakrát:
a) nejprve se přidá rekord do turnaje EMUX, uvede se score a
level ze
screenshotu první porážky (toto score se zapíše do
turnaje EMUX ale i ARCADE!)
b) následně je třeba ten samý rekord přidat znovu, ale pouze do turnaje
ARCADE a
vyplnit score z konce hry (jelikož je vybrán pouze
turnaj ARCADE a score, které je
nyní přidáváno, je dozajista větší, bude záznam pro
turnaj ARCADE nahrazen
- pouze tímto (a žádným jiným) způsobem nelze přidat score, která jsou
nahraná v rámci
jedné hry a jsou pro turnaje ARCADE a EMUX rozdílná !!!
PROČ TATO ZMĚNA?
- v kategorii VSFIGHT herního
stylu emux se začínala objevovat scorata, která byla
nahrána s úmyslnými porážkami, aby hráč dostal body i za třetí kolo
(zpravidla se
hraje na 2 vítězná kola, ale využít 2:1 vítězství je bodově výhodnější)
- proto se styl hry emux hraje pouze do okamžiku, kdy poprvé
prohrajete 0:1 nebo 1:1
PROBLÉMOVÉ HRY
1) nemají vlastní počítadlo score
- pro takové je třeba navrhnout vlastní smysluplné bodování
- bez tohoto bodování nelze hru na EMUX přidat
2) obsahují v sobě chybu (bug, překlep, náhodné přetečení stavu počítadla
atd.)
- score bude přijato do turnaje EMUX pouze tehdy, pokud se v celém průběhu
hry
žádný bug neprojeví
- pokud hra trpí zásadní
chybou (není možné přehrát záznam, téměř hratelná, apod.),
bude v ní
možno soutěžit pouze v turnaji ARCADE
3) lze u nich vyvolat max. stav počítadla
A) počítadlo nelze přetočit
- např. po dosažení 999.999 bodů již počítadlo stojí a další body
nejde nahrát
---> score je řazeno dle data sestupně, tedy naposled nahraný
rekord je první
- tímto je zajištěna možná změna i na
první pozici
- platí za předpokladu že další údaje
(LEVEL, dokončení) jsou totožné
B) počítadlo se po dosažení maxima nuluje a počítá od 0
---> v tomto případě se score sčítá, počet přetočení je dobré
zachytit na
screenshotech, score po prověření
záznamu bude normálně uznáno
4) mají v sobě více jiných her nebo umožňují více herních módů
- zpravidla je v komentáři hry určeno přesně, co a jak se hraje
5) obsahují skryté možnosti (např. vyvolání dalších voleb, postav, ...)
- pokud není výslovně v komentáři dané hry povolena aktivace těchto
možností
(pro určenou
situaci, herní styl nebo turnaj)
-> je
povoleno jich využít pouze ve stylu arcade
- pokud si myslíte, že je přínosné povolení skrytých možností v
určité hře,
konzultujte vše s administrátorem
Hry pro které je třeba vytvářet vícero screenshotů
(zejména závodní hry)
- aby bylo možno správně určit score je třeba mít:
--> screenshoty z každého dojetého kola (aby byl
vidět čas onoho kola)
nebo
--> jeden závěrečný screenshot, kde je souhrnný čas
hry (ze všech kol)
- ukázka a další detaily
na příkladu
Omezení pro pauzu:
1) pokud nárok na pauzu není, hra se pauzovat nedá
- toto je zavedeno z důvodu přehratelnosti záznamů, jelikož zastavení a
znovu
rozběhnutí
celého procesu emulace může pozměnit chování hry
- taktéž dlouhá pauza
může vést k odlišnému chování generátorů
2) pauza je v automatových hrách deaktivována
- pro prověřené hry, kde
není znám žádný problém související s přehratelností je
možné pauzu
na požádání aktivovat
- u her s povolenou
pauzou je možné ji použít po odehrání 21 minut hry (ne dříve)
3) pauza v konzolových hrách je zablokována
zcela (emulátor se nedá zastavit)
- nicméně mnoho konzolí
má vlastní implementovanou pauzu zkrze tlačítko START apod.
- tuto pauzu je u
konzolových her možné používat libovolně a bez postihů
(mějte však
na paměti, že emulátor stále běží a narůstá tak čas hry)
Poznámka:
- v turnaji FAIRPLAY se přijímají pouze rekordy
nahrané bez použití pauzy
Výslovně
zakázané techniky (vždy a všude):
- použítí autofire, turbo joy/gamepadu
- použití makrovacího softwaru
--> v případě zneužití těchto technik hrozí zablokování účtu či až
vyloučení z komunity
Je
vyžadován dostatečně rychlý počítač, aby hra běžela
plynule
- velmi doporučeno používat konstantní FrameSKIP 0-6
- hra musí běžet minimálně 90% původní rychlosti
(automaty) nebo min. 85% (konzole)
- měnit hodnotu frameskip lze pouze před
vlastním spuštěním hry
- běží-li hra pod minimální rychlostí, hra se ukončí
Servisní klávesy:
- v žádném případě nepoužívejte během hry na rekord klávesy: F1, F2, 0,
9 a =
- jejich stisk je monitorován a následně takové score bude označeno,
zveřejněno
a následně přezkoumáno
!!! při opakovaných problémech budou všechna score se
servisními klávesami zamítána !!!
Závěr
- v případě, že bude zjištěn prohřešek, bude se postupovat velmi přísně
- nezáleží s jakým úmyslem hráč podvod udělal
--> pakliže chcete reportovat díru či trestný
postup, udělejte to rozumně a to jinak
než že budete takto podvodně nahrané balíčky přidávat do
tabulek
- v případě zjištění podvodu v balíčku přidaném na EMUX neexistuje žádný
důvod,
který to omluví (věty "já jsem to jen testoval" nebereme)
- i za jediný podvod hrozí zablokování účtu či vyloučení z komunity
|