TOPlist

REVOLUCE V ARCADE SOUTĚŽI: LEVEL-SCORE SYSTEM!


REVOLUCE V ARCADE SOUTĚŽI: LEVEL-SCORE SYSTEM!

   Na internetu naleznete hned několik soutěžních webů, kde hráči měří síly v automatových videohrách (nebo i jiných) a snaží se nahrát co nejvyšší score, světový nebo alespoň domácí rekord. Mnoho stránek má svá pravidla i problémy související s jejich dodržováním. Zcela zásadní problém je tzv. "kemping" (nadělávání bodů na výhodných místech bez postupu ve hře), který u některých her vede zcela k neodpovídajícímu bodovému zisku a tudíž hodnocení rekordu podle číselného score není adekvátní! Pravidla proti kempingu nelze jasně definovat, vždy se narazí na problém tzv. úmyslné smrti (kdo to dokáže) nebo chvilkového zdržení (kdo přesně definuje). Tímto způsobem se dostane soudce do slepé uličky, kdy jednou uznaný rekord na samotné hranici pravidel není možné překonat. Jakékoliv zdržení a sestřelení byť jediného nepřítele navíc už je prostě nedodržení pravidel!

Žádný strach, toto na EMUXu nehrozí!
- každý rekord může být překonán -

   Právě díky výše uvedeným skutečnostem byl vyvinut, odlazen a úspěšně implementován ve světě doposud nikde nepublikovaný soutěžní systém, nazvaný "LEVEL-SCORE system". Každý rekord může být tedy hodnocen jak z hlediska dosaženého SCORE (turnaj ARCADE, hraje se pouze na body), tak i z hlediska postupu ve hře (turnaj EMUX, používá zmiňovaný LEVEL-SCORE system).

Jak to funguje - TECHNICKÁ DOKUMENTACE



- primární řazení neprobíhá podle číselného score, ale podle levelu (LEVEL-SCORE)
- level (round, stage, atd.) je možné definovat libovolně nebo použít dělení dle hry samotné
- pokud tedy hráč úmyslně/neúmyslně v nějakém kole kempuje, může být vždy překonán každým, kdo se dostane o kolo dál
- u her, které se neustále opakují nevzniká žádný problém, kemping se nevyplácí (vždy je lepší postoupit o kolo dál)
- u her, které mají konec (závěrečné titulky a hra již po nich dále nepokračuje) se řazení rozšiřuje na: LEVEL-POČET POUŽITÝCH ŽIVOTŮ-ČAS-SCORE
- tímto způsobem je preferován hráč, který hru dohraje na 1 život (beze ztráty) v co nejkratším čase s co nejvyšším score.
řazení: LEVEL - sestupně
        POČET POUŽITÝCH ŽIVOTŮ - vzestupně
        ČAS - vzestupně
        SCORE - sestupně
varianty: ČAS - lze definovat na libovolné jednotky (minuty, vteřiny či odehrané frejmy)
a) minuty a větší jednotky: score má stále šanci ještě sehrát úlohu v závěrečném řazení
b) sekundy a menší jednotky: score se prakticky neuplatní, rozhoduje pouze rychlost vypnutí dohrané hry

   Pro nejspeciálnější případ, kdy je možno dosáhnout všech hodnot stejných (např. hra má konečný level, lze ji dohrát bez ztráty života a ve stejném čase a se stejným score), je uplatňováno řazení, kdy je v případě naprosté shody preferován rekord nahraný s novějším datem. V rámci zachování myšlenky "každý rekord může být překonán" je dorovnávací rekord nad původním, aby autor původního mohl své prvenství obhajovat. Prakticky je nutné pouze zabezpečit skutečné časové razítko rekordů.


Jednoduchá licence týkající se autorského práva a intelektuálního vlastnictví:

V rámci zachování a využívání unikátní myšlenky je možné tento systém používat a modifikovat při dodržení těchto podmínek:
1) web, který ho používá musí mít na titulní stránce viditelnou větu (včetně odkazů):
používá LEVEL-SCORE systém, původně vyvinutý pro EMUX - autor: MasterII (MasterII@esero.net)
2) provozovatel webu si musí zajistit písemný souhlas autora (email s elektronickým podpisem)

v Hradci Králové, 1.12.2006


Pařbě 3x zdar!

 



EMUX - KLUB ELITNÍCH HRÁČŮ: rekordy, emulátory, automaty, konzole a videohry