TOPlist

TRIKY FAQ: Neo Turf Masters [turfmast]

 

 AGJ - 13.04.2005 22:08:59 ~ trik|vše[e][■]

Zakladni pojmy


Zakladem hry je dostat micek do jamky :o)
Vitez je ten, komu se to podari s nejnizsim poctem uderu.
Hriste ma vzdy 18 jamek. (Golfove turnaje se hraji 4x na jednom hristi). Kazda jamka ma svuj par, coz udava standardni pocet uderu na zahrani micku do jamky.

Birdie - jamka zahrana s jednim uderem pod par.
Eagle - jamka zahrana se dvema udery pod par.
Boogie - jamka zahrana s jednim uderem nad par.
Double boogie - jamka zahrana s dvema udery nad par.


Udery

Drive - odpal na velkou vzdalenost (>50 yardu). Obvykle prvni a druhy uder. Pouzivaji se hole ve tvaru pismene L.
Putting - finalni uder pro dohrani jamky. Micek je obvykle v cilovem prostoru jamky (na greenu). Pouzivaji se hole ve tvaru pismene T.


Povrch a prekazky

Fairway - optimalni cesta k jamce. Nasledne odpaly jsou velmi snadne.
Green - jamkoviste s nizkou travickou.
Rough - vysoka trava. Obvykle mezi fairway a outem. Odpaly z techto mist jsou obtizne.
Water - pokud je micek ve vode, jsou 2 moznosti. Bud jej lze hrat, ale je to velmi obtizne nebo si nechat pripsat jeden trestny bod a pokracovat na nejblizsim suchem miste proti smeru hry.
OB (Out of bounds) - micek v autu. Nasleduje trestny bod a opakovani uderu.
Bunker - piskova past. Uder je obtizny jako z rough.
 MEA - 14.04.2005 12:32:25 ~ trik|vše[e][■]
Občas se před začátkem jamky objeví červená tabulka s rekordem (drive, vzdálenost od praporku). Pokud ho v následujícím úderu překonáte, máte život navíc.
 PED - 20.08.2009 08:49:35 ~ trik|vše[e][■]
Nekdy kdyz putujete z fairway/rough (z heavy rough putovat nejde, musite hrat aspon 100ku hul) protoze vam micek tesne nezustal stat na greenu, tak nemirte uplne presne na stred diry, micek se pak odrazi od tyce zpatky i kdyby se kutalel velmi pomalu (podivne, ale je to tak), snazte se trefit do diry nalevo/napravo od tyce, pak je mnohem vetsi sance ze micek padne dnu. To same plati i pro normalni odpaly vzduchem na velkou vzdalenost, ale pokud nemate oci terminatora, tak tezko mluvit o mireni vedle tyce, spis je to o stesti ze vam to tak zrovna vyjde.

Pri odpalech na velkou vzdalenost je obzvlast ucinne kdyz se micek nekutali po greenu ale pada ze vzduchu (takze bud to trefite primo nebo po prvnim dopadu na green jeste jednou nadskoci, to je naprosto idealni), kdyz se takhle padajici micek trefi tesne vedle tyce, tak temer pokazde skonci micek v dire.
Nekdy vas odraz od tyce naopak muze zachranit pred vyletem mimo green, ale hrat s umyslem ze se zastavite o tyc, to chce velkou odvahu nebo optimizmus. :D

Po zvoleni sily odpalu se jeste voli misto kam micek trefite. Cim vice to trefite k "LOW", tim poleti nizsi trajektorii a chyti dopredny fales, takze po dopadu na green nebo fairway bude svolnejsi ke kutaleni dal. "HIGH" ho naopak posle hodne nahoru s falsem smerem dozadu, takze se micek po dopadu na green obvykle rychleji zastavi. Pro samotnou vzdalenost je nejlepsi "NICE", ale "LOW" ho obvykle dozene kutalenim. Pro vyuziti vetru se zase hodi "HIGH". Takze kdyz vam jde o nejdelsi odpal, tezko rict, nice vs low vyjdou vetsinou velmi podobne, high je muze prekonat za extremniho vetru, jinak bude spis o par metru kratsi. (celkove jsou vsak rozdily hodne male, zaklad je vybrat spravnou hul a spravnou silu uderu)
Ve vetru ja osobne hraji spis "low", aby se vitr projevil na uderu co nejmene.

Pri odpalu z rough/heavy rough/bunker je potreba o neco vetsi sila (jak moc vetsi zalezi na hraci kterym hrajete a jeho atributech). Ja hraji s Nemcem (4. zleva) ktery ma dobrou "presnost" (pocet dilku na stupnici sily pri putovani a nejpomaleji se hybe ukazatel sily pri uderech do dalky) a dobry "drive" (max. delka odpalu) a taky mu micky litaji dost presne tam kam zamirite, naopak pri zachrane z rough/heavy rough/bunker to neni zadna vyhra, takze s nim radeji hrajte jen fairway/green. Silu pri zachrannem uderu zvetsuji cca. o 25~40%/80~100%/100~120% (takze kdyz mam v heavy rough k jamce 75, tak palim jako by na vzdalenost 140).

Je dobre zkusit si najit hrace ktery vam vyhovuje, nemyslim ze jenom jeden z nich je ten "pravy" a ostatni na nic, myslim ze zalezi hodne na vas, jake mate reflexy a hbite prsty a jaky mate odhad na let micku (hraci s horsi "presnosti" jsou obvykle jednodussi na mireni, protoze nedavaji tolik moznych zpusobu odpalu/putovani, s Nemcem lze jednoduse pokazit i velmi jednoduchy put, staci to zmacknout o jeden dilek driv nez jste chteli a je to spatny, u mene "presnych" obvykle trefite doporucenou silu a nic neresite)
 NLY - 03.10.2011 00:20:03 ~ trik|vše[e][■]
Pokud jsme dali ráně omylem větší sílu, než jsme chtěli, tak se taková jamka dá ještě zachránit. Pokud by míček přelétl jamku o pár yardů, tak stačí nastavit větší výšku úderu (za předpokladu, že nemáme silný zadní vítr). V případě, kdy jsme dali do úderu mnohem větší sílu než jsme chtěli, někdy pomůže backspin: při volbě výšky úderu držte páku dozadu a odpalte. Při velké výšce úderu se zpravidla míček vrací zpět o mnoho yardů, při nižší výšce má tendenci přibrzdit svůj pohyb vpřed. Má to nevýhodu, když na greenu míček s backspinem dopadne na nerovnost, ztropí zpravidla pěknou neplechu :]


EMUX - KLUB ELITNÍCH HRÁČŮ: rekordy, emulátory, automaty, konzole a videohry