Thrusta [spec128@thrusta] ~ AIN - 28.04.2009 07:43:51 ~ recenze|vše | [e][■] |
Tuhle hru jsem měl vždycky hrozně rád. Na to, že vznikla už v r. 1983 (autor Patrick Richmond) má kromě originálního nápadu krásné provedení. Vetřelci se všelijak hýbají a vlní a jsou nápaditě prokreslení jakoby byli průhlední. Zvuky doprovázejí celou hru (což nebylo tou dobou vůbec běžné a v Thrustě se povedlo duplikovat zvuky tak, že každá potvůrka vydává svůj vlastní zvuk, což vede ve výsledku k zajímavé & nepřetržité zvukové kulise). Někdy se sice zdá, že určité partie hry nejsou dotaženy (např. konec hry blikne bleskově GAME OVER a ticho :) nebo cihličky v každém kole mohly být třeba jinak barevné atp.), zato je Thrusta co se týče hratelnosti dobře vyvážená, klade vám přijatelný odpor a obtížnost neodrazuje. V každém kole jste také zvědaví na nové mimozemské potvůrky :-) A představte si, že ta hra obsahuje neuvěřitelných celých 70 levelů!! Vaším úkolem je zničit všechny vetřelce, které se rodí z vajíček dole. K dispozici máte raketku, která může v případě nebezpečí střílet, ale hlavně posouvá kámen, který je umístěn náhodně ve výchozím bodě někde nahoře vedle vás. Tento kámen je jediný schopný zabít narodivší se potvory z vajec, takže úkolem je posouvat jej tak, aby spadl přímo na ni/ně. Zajímavé je, že v prostředí je gravitace a raketa, pokud nestojí na zemi, padá. Pokud střílíte, nemůžete potvory z vajec zabít. Střelbou je možno zneškodnit jedině nepřátelskou ochranku, která se pohybuje poměrně systematicky za vámi po celé obrazovce. Ta není sice nijak záludná, ale vzhledem k tomu, že jí je neustále stejný počet a každá likvidace nepřítele je hned doplněna, dokáže vám to taky pořádně osladit. Pointa hry tedy není složitá, ale ve hře samotné musíte občas dost popřemýšlet - bezhlavě se tahle hra projít prostě nedá. Nejlepší je, že s dalším levelem se mění nejen vzhled potvor, které se rodí a těch, které je chrání, nýbrž také jejich vlastnosti: pohybují se jinak, některé vás pronásledují a některé lezou i nahoru a znepříjemňují vám tam život, některé jsou těžkopádné a hloupé. Nejlepší způsob jak vyzrát je počkat si, až potvory utvoří skupinky a pak je zabít jednou ranou (nebo alespoň jejich největší počet naráz). Ve hře není čas. To je velmi důležité, můžete proto hrát a jednat poměrně klidně, ačkoliv hra zpočátku svádí k akci a k rychlému pohybování se po obrazovce všemi směry a nejrůznějšímu honění. Pochopitelně v každém dalším kole je to o něco složitější, potvory jsou vlezlejší a nebezpečnější a životy vám postupně ubývají, přesto se dá šikovně vykličkovat i těsně nad nimi nebo pod nimi a v ideálním případě si najít nejméně ohrožovaný koutek. Vlevo nahoře jsou údaje o počtu životů (modré raketky) - život se doplňuje po každých třech odehraných levelech, vpravo pak informace o tom, ve kterém se nacházíte levelu, v každé misi vám tedy přibyde jeden trojúhelník. Podle počtu trojúhelníků čili poznáte, ve které misi se necházíte. Po každých 11 levelech se trojúhelníky začnou přepisovat jinou barvou. Škoda, že dneska už nevznikají takhle nápadité hry! Thrusta, ačkoli působí na první pohled infantilním dojmem, není vůbec jednoduchá a stojí určitě za zahrání! Já osobně jsem se zatím dostal do 17. levelu, a kdo projde celých 70 misí, musí být fakt machr! ;-) |
EMUX - KLUB ELITNÍCH HRÁČŮ: rekordy, emulátory, automaty, konzole a videohry |